DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 05.02.2018 14:54:04 

Vítejte na stránkách o trati 225

Lokomotivy jezdící u nás

 

                      Lokomotiva řady 230 "Laminátka"

 

240.035 + 047, Pn 68400, Kamenný Malíkov, 5.4.2014

Na naší trati se setkáme se stroji 230 a 240 SOKV Č.Budějovice. Občas sem zavítá i stroj SOKV Ostrava, PJ Břeclav. 

          

                 Lokomotiva řady 242 "Plecháč"

Konstrukčním pokračováním řady S499.0 (240) jsou lokomotivy S 499.02 (242). Největší změnou u lokomotivní řady 242 oproti lokomotivám 240 je použití celokovové skříně, vypuštění EDB a úpravy v pomocných pohonech.Ostatní význačné rysy, převzaté z předcházejících střídavích lokomotiv, jako ojničkové vedení dvojkolí v podvozkových rámech, systém vypružení, přenos podélných sil prostřednictvím šikmích tyčí, odbočková regulace na vysokonapětové straně transformátoru nebo pomocné pohony s řízenými usměrňovači, zůstaly zachvány. S vypuštěním EDB souvisí i poněkud nižší služební hmotnost 84t. Podobně jako řada 240 mají lokomotivy 242 celkem 32 jízdních stupňů s regulacéí napětí na transformátoru, za nimiž následují ještě 4 šunty. Lokomotiva řady 242 lze provozovat tak ve dvojčleném řízení.

 

242.241, R 664 Jakub Krčín, J.Hradec - odb. Kanclov, 27.6.2014 

Lokomotiva 242.286 přezatá 30.11.1981, byla poslední lokomotivou z dodávek pro ČSD, kde byla použita vysokonapěťová odbočková regulace a ve vypružení listové pružnice, tak skončily dodávky elektrických lokomotiv tzv. 1 generace. Lokomotivní řada 242 byla dlouhou dobu typická zejména pro oblast bývalé Jihozápadní dráhy, několik lokomotiv bylo také v provozu v Jihlavě a dvě krátce v Brně. Jihlavské stroje byly v květnu 1995 předány do Brna, kde jejich počet v osobní dopravě postupně dále vzrostl. V jihozápadních čechách se však používají i k nákladní a rychlíkové službě. Ať už zkušebně nebo kvůli nedostatku náhradních dílů byly některé stroje řady 242 v devadesátých letech vybaveny různými typy polopantografů. V současné době patří většina strojů pod DKV Plzeň, zbytek patří pod DKV Brno. A konkrétně lokomotivy 242.201, 208, 209, 211, 215, 220, 221, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 242, 244 ,247 ,248 , 249, 250, 264 ,269, 277, 278 jsou už v nátěru Najbrt, ale každý stroj nevypadá úplně stejně. V letošním roce (2013) byly do ČR přitaženi 4 stroje z Bulharska a dva z nich mají české označení, tj. 242.287 a 288. V současné době jsou u ČD zrušeny tyto stroje 242.202, 203, 219, 224, 228, 262, 282. Většina z nich odkoupilo CZ Loko a některé již jezdí u soukromého dopravce ať již po starým číslem nebo po novým(242.289 a 242.290).

 

                                Lokomotivy 363.5 "REso"

 

Jedná se o rekostrukci  lokomotiv 163 na 363.5. Rekonstrukci provedl Pars Šumperk.

363.520 + 510 + 742.265, Pn 64801, J.Hradec, 15.2.2014